DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

vozidla kolejova

Tak jsem si udělal radost a koupil si Ložiska od Pehy. Kdo je nezná, jsou to mosazná pouzdra kterými se opravují uložení náprav u starších vagonů. Jako první vhodné vozidlo na přeložiskování byl určen vůz řady Es. A teď již k postupu. Původní dvoukolí vyjmeme a do původního uložení v plastu vyvrtáme otvor na ložiska. Doporučuji použít vrtáky přímo nabízené výrobcem. Jsou upraveny tak, aby při vrtání nebyla provrtána maketa ložiskového domku. Po odvrtání do otvoru kápneme vteřiňák (použil jsem DUALEP), usadíme ložisko a jemně vpasujeme do domku. Na místo původních dvoukolí přišly nová soustružená o průměru 6,2 (o něco větší aby odpovídaly skutečnému průměru). Co dodat, vzhledově jsou nová dvoukolí mnohem lepší, a co do jízdních vlastností je to nesrovnatelné. Další ložiska jsem použil na chladící vozy řady Lp, a s výsledky jsem nadmíru spokojen.

   

_________________________________________________________________________________________________________________

Jelikož mám rád česká vozidla a české lokomotivy, rozhodl jsem se, že si také jednu lokomotivu postavím. Po určité době rozvah padla volba na Bertu. Stavba započala 27.1.2008 nákupem odlitku kastle od p.Čiže. Ještě téhož večera jsem udělal hrubé opracování. Další týden byl ve znamení oken (pilování, opravy a zase pilování). Vypilova jseml horní větrací plechy strojovny a nahradil je vlastními. Poté přišel na řadu nátěl. Použil jsem barvy Agama (N30M a J2M), vzor nátěru je bývalá T478.1007. Na nátěr byly po čtyřech hodinách schnutí aplikovány patinátory a to Agama rez, světlá rez a prach. Na střechu i saze z komína :-). Po kompletním zaschnutí (cca 24hodin) jsem dodal síťky na větráky a provedl první zkušební fotojízdy ještě na podvozku z německé 118 059-5 jíž pohon v Bertě nakonec zůstal. V rámu jsem odfrézoval kus "vany" a nahradil to maskou vzduchových válců, nádrže na naftu a na baterie. Celek natřen černošedou Agamou. Z podvozků jsem oddělil staré masky a nahradil je novými. Původní plastové nárazníky a nahrazeny soustruženýmy. V podvozku jsem vyvrtal světla, jako světlomety jsem použil tenké světlovodní lanko (pozůstatek z nějakého čínského okrasného výrobku).Do prostoru nad spřáhlem jsem umístil SMD ledku, zhora zaplácnuta epoxidem. Po té přišlo na řadu zasklení. Použil jsem staré obaly od CD. Dále pak otabulkování a doplnění popisů, stěračů, madel... Poté ještě jedna retuše patiny a mašinka byla hotová :-). Po pár měsících se opět vrátila na stůl. Proběhlo promazání ložisek, očista přenosových plechů a navíc došlo k dosazení dálkových reflektorů.